חייגו עכשיו:

לייעוץ טלפוני חינם:

תסמונת התפס (צביטה) בכתף

סובלים מכאב בכתף בעת הרמה של היד? זה קורה בענפי ספורט כמו כדור יד, כדור מים, כדור סל, קרוספיט, הרמת משקולות, שחיה ועוד…. אבל לא רק, זה עלול לתפוס אתכם גם בפעולות פשוטות כמו הושטת יד להוריד כוס מהארון ונפוץ לרוב אצל אוכלוסיה מבוגרת.

סיבות לכאבים בכתף

ישנן סיבות רבות היכולות להוביל לכאבים בכתף כמו : קרע בשרירי המייצבים של הכתף

( rotator cuff), קרע בלברום, גמישות יתר ותתי פריקות, פציעות טראומה למינהן כמו שברים ופריקות, דלקות מפרקים, דלקות גידים ו/או בורסה, כאבים ממקורות אחרים המקרינים לכתף….

בכתבה הזו  אנסה להסביר תופעה אחת מיני סיבות רבות שיכולות לגרום לכאב בכתף והיא נקראת  תסמונת התפס  – צביטה (impingement syndrome). הצביטה היא למעשה החיכוך שאתם חשים של גיד השריר -סופראספינאטוס (supraspinatus) בעת כל הרמה של היד מעל גובה של 60 מעלות.

תסמונת זו משויכת לפתולוגיה מסוג פציעת שימוש יתר (over use).

3 גורמים עיקריים לתסמונת התפס:

כאב בכתף הנובע לרוב בשל יציבה לקויה – בשל מבנה קיפוטי כאשר השכמה לא יושבת במקומה והיא גורמת למצב של כתף משוכה קדימה. תנועת השכמה והזרוע מתרחשות יחד. בזמן הרמת היד מתבצעת תנועת החלקה למעלה של השכמה ובהורדה, תנועת החלקה למטה. בכל תנועה שהכתף תבצע תהיה התנגשות של ראש הכתף (humerus) בעצם הבריח והאקרומיון של השכמה, מפרק הACJ.

גורם נוסף העלול לגרום לתסמונת התפס הוא היצרות של המפרק הACJ מרווח זה הוא המסלול בו נע הגיד של שריר הסופרספינטוס כשהיד מורמת למעלה. אם המרווח קטן יהיה חיכוך בגיד, מה שיגרום בהדרגה למצב דלקתי וכאב בכתף. הקטנת המרווח נגרמת משינויים במבנים הגרמיים (העצמות)  או שינויים ברקמות הרכות, כגון עיבוי בורסה, או חולשה שרירית באזור הכתף.

גורם שלישי  שעלול להוביל לתסמונת זו, היא פעילות חוזרנית של היד מעל הראש למשך זמן ארוך כמו בספורט מסוג : כדור יד, כדורעף, הרמת משקולות, שחיה, קרוספיט ועוד… כמו גם שינוי קיצוני בתכנית האימונים ואופן לא מבוקר.

כאשר מגיע אלי מטופל עם כאב בכתף, דבר ראשון שאבצע יהיה מבדק הסתכלות ובחינת היציבה.

לא חייבים לסבול מכאב בכתף, אפשר למזער נזקים. לתרגול פתיחת טווחי תנועה והקלה להלן שני תרגילים.

טיפול קטן שיפור גדול – אתם לא חייבים לסבול

ניתן לבצע  3-4 סטים מכל תרגיל. הקפידו על מנוחה קלה בין סט אחד לשני כשהמטרה לפתוח טווח תנועה מסט לסט.

  1. מתיחה של שריר החזה (שהייה של 20 שניות במתיחה ) מניחים את היד עם הכתף הכאובה על משקוף ומבצעים מתיחה לשריר החזה (ללא כאב, ו/או כאב בדרגת הנסבל מינוס) תנועה של הרחקה אופקית.
  2. עמידת 6 ותנועתיות של ישבן לעקבים מתיחה של הגב ושל שריר הרחב גבי + הגדלת התנועה בכתף וחזרה לעמדת פלאנק. הלוך ושוב + שהייה במנח מתיחה למשך 5 שניות.

 

אם יש לכם רגישות ולו הקלה ביותר גשו להיבדק ע"י איש מקצוע ותמנעו כאב כתף מיותר ובמקרים חמורים יותר דלקות גידים ו/או קרעים.

חיים ללא כאב- מחזירים את האיכות לחיים

מאמרים אחרונים

כאבים בקרוספיט ?

כאבים בקרוספיט ?

פציעות בקרוספיט – אפשר למזער ולטפל בהן בקלות קרוספיט הוא אחד מתחומי הספורט המאתגרים ביותר. קרוספיט ידוע כאימון אינטנסיבי ומגוון, המשלב תרגילי כוח, משקל גוף

צא מזה

"צא מזה" – כל מה שחשוב לדעת על שיווי משקל שיווי משקל למה אנחנו צריכים אותו ? שיווי משקל הוא אחד ממרכיבי הכושר הגופני  –

כאב צוואר בהנקה

איך להניק את תינוקך ללא כאבי צוואר כאמא טרייה לתינוקת בת חודשיים וחצי היה לי ברור שאעשה את המקסימום בשביל להניק את בתי, ציפיתי והכינו

גלילה לראש העמוד

רגע, אתם צריכים אותי אז אל תתעלמו כי זה לא ייעלם

לא דוחים יותר - מטפלים

התקשרו לשיחת ייעוץ חינם

דילוג לתוכן