כאבים בברך

כאבים בברך – ברך נפוחה

בברך קיימות שתי רצועות צולבות, קדמית ואחורית, רצועות אלו תפקידן לשמור על יציבות מפרק הברך והן למעשה מבנה תוך מפרקתי המחבר בין עצם השוק לעצם הירך, הרצועות שוכבות בהצלבה זו על זו ולכן נקראות "רצועות צולבות". מעבר לתפקידן המובן מאליו של סיוע ביציבות הברך, לרצועות ישנן תפקיד נוסף להזרים מידע למוח באמצעות חיישנים אודות הלחץ והמתח עליהן ובתגובה לכך מפעיל המוח בשלט רחוק את השרירים לייצוב הברכיים.

התלונה על ברך נפוחה הינה תלונה די נפוצה, אך חשוב מאוד להבדיל בין ברך נפוחה כתוצאה מחבלה לבין ברך אשר הנפיחות בה נבנתה בתהליך איטי. ברך אשר התנפחה באיטיות לאורך זמן ללא חבלה תעיד על התפתחות הליך דלקתי. ברך נפוחה לאחר חבלה עשויה להעיד על חבלה קשה משני סוגים: קרע ברצועה הצולבת או קרע במיניסקוס.

מהן אפשרויות  הטיפול העומדות במקרה של קרע ברצועות או קרע במניסקוס?

הטיפול ברבומבנט מהווה מרכיב קריטי בניסיון להחזיר את הברך לתפקוד מיטבי, להוריד את הנפיחות ולנטרל את הכאב. הטיפול מתמקד בשחרור ואיזון המפרק ע"י שבירת ההידבקויות של הרקמות מסביב לברך, במפרק הירך והשוק שהופכות לקשיחות ולא מתפקדות כמו שצריך.
להפחתת הנפיחות נשתמש בעבודה מנואלית, עיסוי המפרק, טריגר פוינטס וקינזיו טייפינג על מנת לשחרר ולאזן את המפרק ולהחזיר אותו לתנועה תקינה וטובה, מידי פעם נשלב מעט גירוי חשמלי.
טיפול בברך נפוחה דורש עבודה וזמן גם לאחר איזון המפרק ושחרור ההידבקויות זאת נעשה ע"י אימון לחיזוק השרירים – בדגש על טכניקה נכונה.
צרו עמנו קשר ונזמין אתכם בהקדם לפגישת אבחון בה נבדוק פיזית את טווחי התנועה של הקרסול, ברך וירך ובמידת הצורך נרחיב עד מעלה לצוואר ושאר המפרקים. נמלא סיפור מקרה והיסטוריה רפואית על מנת לקבל תמונה מצב עדכנית וברורה לתחילת טיפול.