כאבים ודלקות במרפק

כאבים ודלקות במרפק

דלקת במרפק הינה תופעה שכיחה ביותר בימינו, והיא נגמרת בין היתר כתוצאה ממאמץ יתר וגירוי יתר של הרקמות השונות: העצב, הגיד והשרירים. כאבים המקושרים לדלקת במרפק היו נפוצים בעבר לרוב אצל ספורטאים. השימוש במרפק נעשה אינטנסיבי בזמן אימונים ופעילויות ספורטיביות דבר ההופך את האזור לפגיע יותר. אולם בשנים האחרונות חל גידול משמעותי בכמות האנשים הסובלים מתופעת דלקת במרפק דבר הקשור ככל הנראה לישיבה הממושכת אל מול מסכי המחשב והמקלדת. בנוסף, דלקות במרפק עלולות להתפתח גם מזיהום המתפתח עקב פציעה הנגרמת באזור המרפק. דלקת במרפק, כמו כל דלקת אחרת המתפתחת באזורים שונים של הגוף מלווה בין היתר בהופעת כאב, נפיחות, חום גוף גבוה, וכמובן משפיעה באופן ישיר על תפקודו הפיזי  של האדם הסובל מהופעת דלקת במרפק.

סוגי כאב שונים במרפק:

במרפק קיימים מספר סוגים של כאבים בניהם נמצא האולקרנון בוסרסיטיס – זוהי דלקת ברקמת הבורסה אשר נמצאת בחלקו האחורי של המרפק, בין העור לעצם. הבורסה הינה שק נוזלים הדומים לנוזל המצוי בכל המפרקים והוא אחראי על מניעת הלחץ והחיכוך בין רקמות הגוף כגון עצמות, שרירים, רצועות, גידים ועור. ביומיום שלנו אין אפשרות להרגיש את הבורסה אך בהיווצר דלקת היא נעשית כדור צמיגי בולט ונראה לעין, תופעה זו אינה מלווה בכאב אך עדיין מחייבת טיפול.

כאבים ודלקות במרפק

הפגיעה הנוספת במפרק אשר עשויה להוביל לכאבים היא דלקת בגידים– הדלקת נגמרת כתוצאה מעומס יתר הנגרם בשם מאמץ מופרז חד פעמי או מאמץ מצטבר.

מרפק גולף הוא שם המתאר כאב ופגיעה במרפק כאשר ישנה פגיעה בגיד המשותף בצדו הפנימי של המרפק. פגיעה זו תבוא לידי ביטוי על ידי כאב וקושי באחיזה בחפצים.

מרפק טניס – נזק הנגרם בנקודת החיבור בין העצם לגיד המשותף, הגורם לתחושת כאב באזור החיצוני של המרפק וגם הוא מתבטא על ידי קושי באחיזת חפצים.

תסמונת תעלת הרדיאל – מצביע על פגיעה בעצב באזור המרפק כתוצאה מעומס יתר ומאמץ.

תסמונת תעלת קוביטל – מלווה בכאב חריף ובתחושת נימול המקרינים לכיוון האצבעות.

מרפק האומנת – פגיעה נפוצה בעיקר אצל ילדים, כאשר ידם נמשכת בחוזקה ומכך נגרמת פריקה של הכתף. התסמינים שבעזרתם ניתן יהיה לזהות את התופעה על ידי כאב המוביל לבכי בניסיון של הילד לכופף את המרפק. במקרה כזה יש לפעול להחזרת עצם הרדיוס למקום.

אבחון וטיפול

במקרה של כאב ו/או דלקת במרפק צרו עמנו קשר על מנת שנוכל לתת לכם מענה מהיר לבעיה. ככל שתסבלו ותתעלמו ע"י משככי כאבים ו/או מנוחה הסיבה שהובילה לכאב עשוי רק להחמיר ומשך הטיפול עלול להיות ארוך הטיפול ברמובמנט מתמקד בשבירת ההדבקויות ברקמות השרירים, רצועות וגידים של המפרק ההופכים לקשים ולא תפקודיים.
ראשית עם פנייתכם נתאם פגישת אבחון וייעוץ על מנת להתאים לכם את הטיפול הרלוונטי ביותר עבורכם.
בטיפול נתמקד בשחרור ואיזון המפרקים אשר נמצאו לא מתפקדים באבחון ע"י טכניקות של עיסוי עמוק של הרצועות והגידים, טריגר פוינטס, קינזיו טייפיניג ועוד.
לדלקות במרפק אין פתרון קסם ולרוב לוקח זמן- אז בבקשה היו סבלניים לתהליך.