כאבים בצוואר

כאבים בצוואר:

אחת התלונות הנפוצות ביותר על כאבים היא תלונה על כאבים בצוואר. כאבים אלו יכולים להיות נקודתיים וברי חלוף אבל ישנם אנשים שכאבי הצוואר עבורם אינם דבר חולף אלא סבל מתמשך ומחריף המשפיע על כל אורח ואיכות חייהם.

קצת אנטומיה:

הצוואר שלנו מתחיל בבסיס הגולגולת ומונה כלפי מטה 7 חוליות ומסתיים בעצם החזה הראשונה שלנו. הצוואר כה פגיע כיוון שהוא די קטן ביחס לעומס הרב המופעל עליו, מצד אחד הוא מהווה תמיכה לראשנו, ויחד עם זאת מאפשר קיום של טווח תנועה גדול. שמונה זוגות עצבים יוצאים ממנו וגורמים לתנועת ראש ועצבוב (תחושה) של עורנו.  בין הגורמים לסיכון הצוואר שלנו ולגרימת נזק אשר יוביל לכאבים נמצאים גם הגיל, הגנטיקה, מחלות רקע או אפילו דכאון ומתח נפשי. אך ישנם גורמים חיצוניים לפגיעה וסיכון הצוואר עליהם יש לנו שליטה כגון ישיבה ממושכת, פעילות גופנית מאומצת ולא מבוקרת, העמסה רבה על חוליות הצוואר, חוסר שינה ויציבה לקויה.

במקרים של כאב אשר אינו חולף מעצמו עם הזמן, יש לתת את מלוא תשומת הלב לכאב ולגשת לאבחון על מנת לאתר את שורש הבעיה. כאבי צוואר עלולים להיות כאבים חדים או כאבים קהים, הם עלולים להמשך ימים ושעות או להגיע בנקודות מסוימות ביום ואת זאת יש לבדוק. כאב צוואר ילווה בדרך כל גם באובדן גמישות תנועת הצוואר וכן בנוקשות השריר ובמקרים קיצוניים אף כאבי ראש ובחילות. אם הנזק שנגרם לצוואר הינו נוירולוגי התסמינים עלולים לכלול נימול של היד, חולשה כללית בגפיים ושינויים תחושתיים שונים. אחת הפגיעות הנפוצות הבעלות סיכוי גדול לפגיעה בעמוד השדרה הצוארי היא פגיעת "צליפת שוט" הנגרמת בדרך כלל במהלך תאונת דרכים בה ראשו של הנפגע נהדף קדימה ואחורה בדיוק כמו שוט, דברך העשוי לגרום לפגיעה קשה.

כאבים בצוואר

החזרת התנועה והקלה בכאב

ליציבות גופנו ישנה חשיבות עליונה על הצוואר ועמוד השדרה, וכמו בכל איבר חוסר איזון ותנועה לא תקינה עלולים לגרום לנזק ופגיעה העשויים להביא עימם כאב כרוני מגביל מאוד. על מנת שניתן יהיה לטפל בכאב ולמנוע נזק מתמשך עלינו לבנות סיפור מקרה על מנת להבין את מקור הבעיה וכתוצאה מאיזו פעילות נגרמה הפציעה. הטיפול בפגיעות צוואר כולל שילוב של טכניקות שונות אשר הבסיס להן הוא שחרור של חוליות הצוואר או השרירים סביבו ולאחר מכן הפעלה ואימון. כמו כן ישנם תרגילים הניתנים לביצוע בצורה עצמאית טרם הטיפול העשויים להקל על הכאבים לדוגמא:

  • הטיה של הצוואר לכיוון הכתף עד כדי מגע של האוזן עם הכתף.
  • ניסיון לכופף את הסנטר לכיוון החזה ככל הניתן, פעולות אלו עשויות לשחרר לחץ מהחוליות ולגרום להקלה בכאב הנגרם כתוצאה מהלחץ והעומס עליהן.
  • גלגול הכתפיים קדימה ואחורה ובתנועה דמוית חתירה.

אבחון וטיפול

במקרה של כאב, ככל שתסבלו ותיקחו משככי כאבים, הבעיה שהובילה לכאב עשויה רק ללכת ולהסתבך ומשך הטיפול עלול להיות ארוך יותר.
הכאב איננו נוצר ביום אחד הוא לרוב תהליך מתמשך ולכן משך הטיפול עלול לקחת זמן.
צרו עמנו קשר ונזמין אתכם בהקדם לפגישת אבחון בה נבדוק פיזית את טווחי התנועה של מפרק הלסת הצוואר, כתף, עמוד שדרה עליון נמלא סיפור מקרה והיסטוריה רפואית על מנת לקבל תמונת מצב עדכנית וברורה.
במידה ומצבכם הבריאותי תקין נתחיל טיפול בשחרור ע"י טכניקת הטריגר פוינטס ולאחריה ארטיקולציה מפרקית. במידה וישנם בעיות בריאותיות קודמות בחירת הטכניקות תלווה בשיקול דעת בהתאם למצבכם.