פריצת דיסק

פריצת דיסק-הרבה מעבר לכאב גב

מרבית האנשים שסובלים מכאב גב לא מתייחסים אל הכאב לעומקו ואינם מבינים כי לרוב מדובר בתפקוד לקוי של שרירי עמוד השדרה. כאבי גב עלולים להיגרם ממתיחה של רצועה או שריר. במקרה כזה כאב הגב יישכח תוך מספר שעות, ימים או שבועות אבל כאשר כאב הגב אינטנסיבי ואף מקרין לכיוון הגפיים כדאי מאוד לבדוק את האפשרות שמדובר בפריצת דיסק.

מה קורה שם בכלל?

הביטוי פריצת דיסק נשמע סביבנו מכל עבר, לא רבים יודעים ממש מה מתרחש בגופנו בתהליך הפתולוגי הזה. אז קודם כל כמה מילים על הדיסק ומה המשמעות שלו בגופנו. בעמוד השדרה שלנו קיימות 24 חוליות היושבות בסמיכות האחת לשנייה מהצוואר ועד לעצם הזנב. הסחוסים (הדיסקים) אשר נמצאים בין חוליות עמוד השדרה עשויים חומר סחוסי אלסטי, גמיש וחזק, הנועדו למעשה לבלום זעזועים של עמוד השדרה. את הסחוסים אפשר לדמות לבצל, הם עשויים משכבות שכבות של קרומים אשר בכל אחד מהם קיים נוזל צמיגי במיוחד.

פריצת דיסק

התהליך הפתולוגי:

עם השנים הדיסקים נעשים נוקשים יותר ומאבדים את הגמישות והופכים פגיעים יותר. כבר בגיל צעיר מתחיל תהליך השחיקה וההתקשחות של הסחוס דבר המביא להידרדרות הדיסק, דבר העלול להוביל לקרע ומשם לפריצה מוחלטת של הדיסק החוצה מבין החוליות ולכן התהליך הזה נקרא: "פריצת דיסק". בדרך כלל אצל הסובלים מפריצת דיסק יתכנו נפיחות וכאבים עזים כתוצאה מכימיקלים שהשתחררו בעקבות הקרע במעטפת הסחוסית, נפיחות זו מפעילה לחץ על המערכת העצבית ויוצרת כאב.
חומרת הפגיעה ועוצמת הכאב משתנים לפי המיקום של האזור הפגוע ולפי הקרבה לשורשים העצביים, פריצת דיסק מופיעה ברמות שונות:
תופעה דומה לפריצת הדיסק הידועה בשם "בלט דיסק" מצביעה על פגיעה בחלק החיצוני של סיבי קליפת הדיסק כאשר הדיסק נדחף החוצה. כמו כן קיימת גם תופעת " בקע דיסק" – פגיעה בסיבי הקליפה אשר עוטפים את הדיסק.

לפריצת דיסק גורמים רבים בניהם נוכל למצוא את הסיבות הבאות:

  • עודף משקל.
  • הרמת משאות כבדים בצורה לא נכונה הגורמת לעומס על הגו ומשם לפריצת דיסק.
  • ישיבה או עמידה ממושכת.
  • שחיקה כללית של הגוף.

פריצת דיסק מביאה עמה סממנים המעידים על התופעה, תחושת עייפות כרונית, כאבי גב, פעולות יומיומיות פשוטות הופכות למעמסה וגורמות לקושי רב וכאב. כמו כן קיימות מספר תופעות המצריכות התערבות רפואית מידית:

בעיות במעיים ובשלפוחית השתן: איבוד שליטה על סוגרים וחוסר תחושה באיבר המין ייתכן ויעידו על "תסמונת זנב הסוס".

עקצוץ, נימול וחוסר תחושה במקרים קיצוניים

כאב עז – כאבי גב חזקים המקרינים לאזור הגפיים התחתונות.

אבחון וטיפול

הטיפול ברמובמנט מהווה מרכיב קריטי בניסיון להחזיר אתכם לתפקוד מיטבי, להוריד את הדלקתיות ולנטרל את הכאב. הטיפול מתמקד בשחרור ואיזון השרירים התומכים בעמוד השדרה ע"י שבירת ההידבקויות של הרקמות (מערך השרירים) מסביב, שהופכות לקשיחות ולא מתפקדות .כראוי
אנו משתמשים בטכניקות מדויקות כגון : טריגר פוינטס, מיופשל רליס – עיסוי עמוק של שרירי האגן, בטן זוקפים וישבן, נשתמש גם בקינזיו טייפינג לתת תמיכה והפחתת עומסים על מנת לשחרר ולאזן את עמוד השדרה ולהחזיר אותו לתנועה תקינה וטובה.
טכניקת העבודה והחיזוק חשובה לא פחות מהטיפול לאיזון ושחרור השרירים.
את החיזוק אנו מבצעים בסטודיו המאובזר בציוד חדש הכולל עבודה של משקל גוף, TRX משקולות וגומיות. תכנית החיזוק נקבעת ע"י אותו איש מקצוע המטפל בכם ומלווה אתכם במהלך כל החזרה לפעילות תקינה.
לאחר שתצרו עמנו קשר נזמין אתכם מיד לפגישת אבחון בה נבדוק פיזית טווחי תנועה של הירך, ברך, אגן, תנועת עמוד שדרה (עד כמה שניתן), צוואר ובמידת הצורך נרחיב לעוד מפרקים. נמלא סיפור מקרה והיסטוריה רפואית על מנת לקבל תמונה מצב הכי עדכנית וברורה לתחילת טיפול.
בקשה אחת לנו מכם – היו סבלניים, הגוף עברה טראומה והטיפול בו דורש זמן (מינימום 3 חודשים).