חייגו עכשיו:

לייעוץ טלפוני חינם:

פציעות נפוצות בקרב שחיינים

פציעות נפוצות בקרב שחיינים

שחיינים הכתבה הזו היא עבורכם.
כמובן שעלינו להבדיל בין שחיינים מקצוענים לבין שחיינים חובבניים, אך הפציעות ברובן בעלות סימפטומים דומים.
נתחיל ונאמר כי פציעות של שחיינים מקצוענים לרוב ינבעו מעומס ייתר לעומת חובבנים שיינבעו מטכניקה לקויה ו\או חוסר בפעילות גופנית.

טכניקה לקויה מספר 1 – נשימה לא נכונה.

נשימה לא נכונה יכולה להתבטא בסגנונות השחייה הבאים : חתירה, פרפר וחזה.

נשימה לא נכונה מתבטאת בסגנון החתירה בד"כ בהרמה של הראש בלבד ולא בתנועת הגוף כולה, לא פעם אני נתקלת גם בשחיינים חובבנים שאין להם יכולת תנועתית בצוואר ולכן לרוב מסובבים את הראש רק לצד אחד או שמביאים את התנועה דרך היפר לורדוזה צווארית – שקע גדול בצוואר ו/או דרך היפר לורדוזה מותנית – שקע גדול במותניים. באופן זה נגרם לחץ מאוד גדול על עמוד שדרה, עקב טכניקה לקויה עלולים להיגרם כאבים בצוואר עם הקרנה לכתף, כאבים בשכמות, כאבים בגב תחתון ושחיקה של החוליות.
בסגנון הפרפר ישנה בעיה דומה של עליה לנשימה לא נכונה היוצרת עומס מאוד גדול על עמוד שדרה לומברי – תחתון (מותני) כתוצאה מצניחה חזקה של האגן כלפיי מטה ולא תנועה חלקה של הגוף כמו "דולפין".

טכניקה לקויה מספר 2 – עבודה מאומצת של כופפי הצוואר

בעת שחיה בסגנון גב, השרירים האחראים על כפיפה של הראש עובדים באופן אינטנסיבי כדי להחזיק את הראש מעל המים. עצם עבודתם המאומצת – הדבר עעלול להוביל להיתפסות של שרירי הצוואר אשר יגבילו תנועתית את הצוואר והגולגולת ואף יקרינו כאב.

טכניקה לקויה מספר 3 – תנועה חוזרת של היד הגורמת לצביטה בכתף

טכניקה לקויה זו מובילה לפציעת כתף הידועה בשם "כתף שחיין" ו/או "צביטת כתף" בשל התנועה החוזרת של הרחקת היד דרך הכתף בזווית של 70-120 מעלות אשר גורמת לצביטה של הגיד בין הזרוע לשכמה. התנועה הגורמת לפתולוגיה היא הגריפה אשר חוזרת על עצמה כאשר ישנו סיבוב מוגזם בכתף לפנים. פציעה זו קוראת בשל חוסר איזון בין שרירי הכתף לשרירי השכמה. לשחיינים אשר ישנה יחסיות תנועתית טובה בין השכמה לכתף כמעט ולא נראה פציעה מסוג זה.
פציעה נוספת העלולה להיגרם מחוסר איזון שרירי ומחזוריות הגריפה במים היא דלקת בבורסה (בולם זעזועים בצורת כיס האמור למנוע חיכוך בין גידים ושרירים לעצמות) של הכתף. נרא אותה בעיקר אצל שחייני החתירה והפרפר.

טכניקה לקויה מספר 4 – הצלפת רגליים בשחיית חזה וכאבים בברכיים.

בזמן פעולת הרגליים בשחיית חזה, השרירים והמים פועלים בצורה הפוכה. קירוב הירך והברך לעומת הזריקה והצלפה של המים. אימון ייתר או טכניקה לקויה עלולה להוביל לכאבים בחלקה הפנימי של הברך כתוצאה מפגיעה ברצועה הצידית MCL .

פציעה נוספת הנגרמת בשל טכניקה לקויה בשחיית חזה עקב סיבוב השוק ייתר על המידה עלולים לסבול מדלקת בבורסה בברך – פציעה המכונה "רגל ברווז".

כיצד ניתן לטפל למנוע ולשפר את הטכניקה :

כפי שסקרנו בכתבה לכל סגנון יש את הפציעות הנפוצות שלו, על מנת למנוע אותן ראשית עליכם לשפר את הסגנון וללמוד כיצד להפעיל את גופכם טוב יותר.
במקביל לשיפור הסגנון אצל מאמן שחיה, יש לבצע עבודת שחרור חיזוק ואיזון הנעשית אצלנו בסטודיו ע"י שילובם בטכניקה INDOOR RECOVERY , לדוגמא : כתף שחיין הנובעת מחוסר איזון בין שרירי הכתף לשכמה – אנו נעבוד על שחרור מפרק שכמה- כתף – צוואר ע"י מגוון רחב של טכניקות ובניהן הדבקת קינזיו טייפ לייצוב המפרק והפחתת כאב ובהתאם לצורך נפעיל ונחזק את המערכת באופן שווה על מנת שתחזרו למים בהקדם ללא כאבים וללא פציעה חוזרת.
מחובתנו לציין כי מנוחה איננה פתרון ואם הבעיה לא מטופלת בזמן וכראוי הבעיה תחמיר ותוביל לסיבוכים נוספים
מסקנה : שחייה בטכניקה לקויה תגרום לכם ליותר נזק מתועלת ועל כן הייתי ממליצה לקחת מס' שיעורים עם מאמן על מנת שידייק אתכם ותוכלו להנות מתחביב בריא עם כל תועולותיו.

מאמרים אחרונים

כאבים בקרוספיט ?

כאבים בקרוספיט ?

פציעות בקרוספיט – אפשר למזער ולטפל בהן בקלות קרוספיט הוא אחד מתחומי הספורט המאתגרים ביותר. קרוספיט ידוע כאימון אינטנסיבי ומגוון, המשלב תרגילי כוח, משקל גוף

צא מזה

"צא מזה" – כל מה שחשוב לדעת על שיווי משקל שיווי משקל למה אנחנו צריכים אותו ? שיווי משקל הוא אחד ממרכיבי הכושר הגופני  –

כאב צוואר בהנקה

איך להניק את תינוקך ללא כאבי צוואר כאמא טרייה לתינוקת בת חודשיים וחצי היה לי ברור שאעשה את המקסימום בשביל להניק את בתי, ציפיתי והכינו

גלילה לראש העמוד

רגע, אתם צריכים אותי אז אל תתעלמו כי זה לא ייעלם

לא דוחים יותר - מטפלים

התקשרו לשיחת ייעוץ חינם

דילוג לתוכן