חייגו עכשיו:

לייעוץ טלפוני חינם:

איך נשמור על הברכיים שלנו?

בנוגע לפעילות גופנית ישנה מנטרה שחוזרת ואומרת שפעילות גופנית היא כלי הכרחי לשמירה על אורח חיים בריא ותקין. האמרה הזו נכונה מאוד וכדאי להביט על פעילות גופנית כהשקעה לטווח רחוק במיוחד כשמדובר על הברכיים שלנו בהן הכלל הראשון הוא להיות קודם כל פעיל . לדוגמא ריצה, ריצה היא ללא ספק הפעילות הגופנית הפופולארית ביותר הקיימת. את ההרגשה הפיזית שמקבלים אחרי ריצה קשה מאד להסביר במילים ולא סתם בכל גינה או פארק סביבכם ולאורך כל היום תוכלו לראות אנשים בגילאים שונים רצים כל אחד לצורך מטרתו שלו. יחד עם ההנאה לספורט הזה מגיעה גם פציעה נפוצה בברכיים, למעשה שליש מפציעות הספורט אצל אצנים(מקצועיים או חובבים) הינן פציעות ברך כיוון שבמהלך הריצה העומס המופעל על הברך הוא פי שלושה ממשקל הגוף.

 

כואב לכם ? אתם סובלים ? התקשרו להתייעץ אתנו – זה חינם.

הנה כמה טיפים שיעזרו לנו לשמור על הברכיים שלנו במהלך פעילות גופנית מכל סוג:

  • לקיים פעילות ספורטיבית באופן קבוע לרבות אימוני רגליים. שמירה על מפרקי הברך פעילים גורמת להמשך ייצור הסינוביאלי(נוזל הסיכה) הגורם לשימון הברך והזנת הסחוס.
  • לא להפריז-גם אם קראתם את המילים האלו, ואתם עכשיו חדורי מוטיבציה ורצים לחדר הכושר להתחיל להתאמן-חכו רגע. יש לבצע פעילות בצורה מבוקרת ובצורה הדרגתית. פעילות גופנית הנבנית בצורה נכונה והדרגתית תביא לתוצאות טובות יותר.
  • לא כל הנוצץ זהב הוא- ראיתם בחנות נעל ספורט ממש יפה? אחלה. אבל כדאי מאוד למדוד את הנעל, למראה החיצוני של הנעל לא אמור להיות שום שיקול בבחירת נעל לפעילות גופנית. חשוב לבדוק את התאמת המבנה שלה למבנה כף הרגל שלנו, נעל לא נכונה לנו ולכף הרגל שלנו עלולה לגרום לנזק במהלך הפעילות הגופנית עד כדי דלקות ונזק יציבתי במפרקים.
  • רכיבה על אופניים תהיה הבחירה הנכונה לפעילות אירובית למי מכם החוששים להעמיס על המפרקים, ברכיבה על אופניים העומס על המפרק נמוך בהרבה לעומת ריצה שבה מוטלת בלימת הזעזועים בעיקר על הברך בנחיתת כף הרגל על הרצפה במהלך הריצה.
  • מים בששון!- אם קראתם את הטיפים האלו מאוחר מדי, והנזק לברכיים כבר נגרם ואתם סובלים מכאב ומחלה כרונית בהן, דעו לכם כי הליכה ופעילות במים עד גובה החזה מפחיתה את העומס על הברכיים בכ-75% וזוהי בהחלט דרך טובה לשמור על תנועתיות הגוף מבלי להחמיר את הנזק הקיים.
  • השקיעו זמן בברכיים שלכם- כדי למנוע נזק עתידי לברכיים השקיעו בהן זמן, בצעו תרגילים לחיזוק השרירים ההיקפיים של הברך. ככל שתחזקו את הברכיים שלכם הן יהיו פחות רגישות והסיכוי לפציעה שלהן במהלך פעילות גופנית יפחת משמעותית.
  • שמירה על משקל גוף תקין-מפרק הברך שלנו נושא על עצמו את רוב עומס המשקל של הגוף שלנו והעומס ממורגש במיוחד בעת פעילות גופנית, ככל שנטיב לשמור על משקל גופנו כך המעמסה על הברכיים לא תגדל ובכך נוכל למנוע נזק עתידי.

אנו משתמשים במספר טכניקות מהטובות ביותר ולנו יש את הפתרון עבורכם, אין צורך לסבול, כל שאתם צריכים לעשות הוא פשוט לחייג אלינו ולקבוע תור ואנו נשמח לעזור לכם.

מאמרים אחרונים

כאבים בקרוספיט ?

כאבים בקרוספיט ?

פציעות בקרוספיט – אפשר למזער ולטפל בהן בקלות קרוספיט הוא אחד מתחומי הספורט המאתגרים ביותר. קרוספיט ידוע כאימון אינטנסיבי ומגוון, המשלב תרגילי כוח, משקל גוף

צא מזה

"צא מזה" – כל מה שחשוב לדעת על שיווי משקל שיווי משקל למה אנחנו צריכים אותו ? שיווי משקל הוא אחד ממרכיבי הכושר הגופני  –

כאב צוואר בהנקה

איך להניק את תינוקך ללא כאבי צוואר כאמא טרייה לתינוקת בת חודשיים וחצי היה לי ברור שאעשה את המקסימום בשביל להניק את בתי, ציפיתי והכינו

גלילה לראש העמוד

רגע, אתם צריכים אותי אז אל תתעלמו כי זה לא ייעלם

לא דוחים יותר - מטפלים

התקשרו לשיחת ייעוץ חינם

דילוג לתוכן