ליצירת קשר עמנו

לא כל כאב ראש הוא מיגרנה. אבל מה עושים אם כן?

אנשים רבים הסובלים מכאבי ראש, כרוניים ואם נקודתיים נוטים "לקטלג" את כאב הראש שלהם כמיגרנה. מיגרנה "אמתית" בהגדרה הינה כאב ראש חזק במיוחד למעשה חזק כל כך אשר עלול להביא להשבתה מוחלטת של הסובלים ממנה. היא מאופיינת בכאב ראש צדדי, לעיתים גם בחילות, סחרחורות, טשטוש ראיה ואף עלולה לגרום לרגישות לאור בוהק ורעש. הדעות וההגדרות של תופעת המיגרנה והגורמים לה – חלוקות, יש המגדירים אותה כבעיה תורשתית המתעוררת אל מול טריגרים שונים, יש המגדירים אותה כבעיה הורמונאלית ואילו אנו המטפלים בתנועה מגדירים אותה כפתולוגיה תנועתית לכל דבר הנגרמת מחוסר איזון של  שרירי הפנים והצוואר. המיגרנה מגיעה במספר דרגות והתקף שלה יכול להמשך מספר שעות ובמקרים קיצוניים עלול להמשך גם שלושה ימים.

למיגרנה צורות שונות:

האחת-המיגרנה אשר מגיעה ללא כל התרעה מוקדמת ובאופן מפתיע לחלוטין. כמו כן קיים הסוג הכולל סימנים מוקדמים כמו תשישות, בחילות ועוד. והסוג השלישי והאחרון היא המיגרנה בדרגה הקשה ביותר הגורמת איתה גם לסחרחורות ובמקרים קיצוניים גם להפרעות בשדה הראיה.

ארגון הבריאות העולמי – WHO, הגדיר את המיגרנה כ-"מצב תחלואה כרוני ומגביל מאוד" בשל הפגיעה הקשה באיכות החיים של החולה.

שלב האבחון:

על מנת לאבחן את המיגרנה, הסוג והרמה שלה נבצע תשאול של המטופל על מנת לקבל תמונה מלאה של סיפור המקרה, ובמקביל יתבקש המטופל לבצע גם אבחון תנועתי על מנת לבדוק את היכולת התנועתית של אותם השרירים שידוע לנו כי מקרינים כאב והינם חלק בלתי נפרד מן הפתולוגיה.

גורמים אפשריים למיגרנה:

  • חריקת שיניים
  • ישיבה וצפייה ממושכת בטלוויזיה ובמסכים בכלל.
  • דלקת במפרק הלסת TMJ ו/או שרירי ה SCM
  • מתיחה ו/או כיווץ חזק של שרירי הירך האחוריים (המסטרינגס)
  • במהלך השנים נבדק הקשר בין מצב הורמונאלי לבין התפרצות מגרנה. הוכח כי נשים בעת ולקראת המחזור החודשי סובלות ממגנה וכי במהלך ההריון בו המחזור החודשי אינו מופיע, תדירות המיגרנה פוחתת משמעותית וכן תופעה דומה נצפתה אצל נשים מבוגרות בגילאים בהם המחזור החודשי נחלש עד מפסיק לחלוטין.

 

איך מפסיקים את הכאב הזה?

בשל העובדה שכאבי המיגרנה עלולים להוות סבל איום ולגרום להשבתה, אופן הטיפול בבעיה יתחלק לשניים כשבחלק הראשון אנו נפעל להפחתת הכאב בשאיפה להפסיקו לחלוטין.

החלק הראשון יהיה טיפול אקוטי לשחרור הלחץ הגורם לכאב:

שחרור שרירי הלסת, הפנים, צוואר, חלקו העליון של הגב ובמקרים מסויימים לא תאמינו, גם הרגליים.

השחרור מתבצע על ידי מספר טכניקות:

טריגר פויינטס- טיפול בנקודות מעוררות כאב לצורך החזרת טווח תנועת השרירים ולהורדת עומס ממערך הרקמות הרכות, ארטיקולציה, מניפולציה מפרקית ורקמתית ועוד.

חלקו השני של הטיפול יהיה טיפול מניעתי:

ישנם תרגילים אותם ניתן לבצע בבית העשויים להפחית את התפרצות הכאב  בכ-50% כמו: לחץ ישיר על אזור הכאב-מטופלים רבים יעידו כי לחץ ישיר באמצעות כף היד או באמצעות שכיבה על מזרן עשויה להפחית משמעותית את הכאב. ובכלל מומלץ לשכב ולשחרר את שרירי הלסת והעיניים ככל הניתן.

תרגילים לשחרור הצוואר-גם במידה והצוואר אינו הגורם הראשי להתפרצות המיגרנה, שחרור של אזור הצוואר עלול למנוע את ההתקף הבא במידה והשחרור בוצע בשלב מספיק מוקדם.

חושבים שכאב הראש שלכם הוא לא סתם כאב ראש? מרכז REMOVEMENT מזמין אתכם להגיע לאבחון שלאחריו נוכל להתאים עבורכם את הטיפול התנועתי הטוב ביותר במטרה להקל על הכאב ולמנוע את המיגרנה הבאה שלכם.

לקבלת הצעת מחיר