ליצירת קשר עמנו

נעים מאוד. זה הבלוג שלי

אז אחרי מחשבה רבה, ושנים של ניסיון בתחום ומעבר למידע המקצועי והפרקטי שאני שמחה לחלוק עמכם באתר שלי, חשבתי לנסות ולתת ערך מוסף למבקרים בו, ללקוחות הקיימים ולאלו שעוד יבואו, אולי אפשר לקרוא לזה פן אישי יותר למקצוע שלי, ולסיפורים האישיים שמאחוריו. כל יום עבודה שלי נפתח בציפייה רבה לעבודה שהוא יביא איתו, לאנשים ומטופלים שאני עומדת לפגוש. את הוותיקים יותר, את החדשים את המהססים ואת המשקיענים.
מאחורי כל יום כזה יש סיפור, מאחורי כל מטופל כזה יש שגרת חיים שהביאה אותו אלי. אם אני מסכלת אחורה על רשימת המטופלים והמטופלות שליוויתי לאורך השנים אני יכולה ממש לחלק אותם לקבוצות.
קרא עוד...

למשל, יש כאלו שהחליטו לקחת את עצמם בידיים, יש כאלו שהרפואה הקונבנציונלית כבר דופקת להם על חלון המציאות ומדליקה להם נורות אזהרה. יש כאלו שנסחפים עם טרנדים, ויש את אלו שבאים ומבקשים "תתקני אותי" (אבל גם על זה נדבר) ויש כאלו שנולדו לתוך זה וזהו פשוט אורח החיים שלהם, כן גם הם מגיעים אלי?. באמצעות הבלוג הזה אני אנסה לתת "טעימות" מסוגי המתאמנים שלי, מסוגי המטופלים, מהסיפורים שעומדים מאחוריהם. אביע את דעתי את טרנדים כאלו ואחרים(היוש קרוספיט!) ואני לתת לכם קצת מעבר לטכניקה ומקצועיות. ידע הוא כוח, ולנו יש את הכוח לשנות את החיים שלנו. וכן, גם אחרי 10 שנים על הספה מול מרתון של סיינפלד.
לפני שנצא לדרך אני אספר קצת על עצמי, אז שמי רוית למפל-ספורט ואורח חיים בריא הם שמי האמצעי, אני עוסקת בספורט מאז שאני זוכרת את עצמי, אני שמחה להיות מהאנשים שזכו להגשים את החלום שלהם, לחיות ולהתפרנס מהתשוקה האמתית שלהם-וזה ממש לא מובן לי מאליו. ההבנה הזו גורמת לי להכניס מדי יום קצת יותר עומק ונשמה לעבודה שלי, כל יום כזה הוא יום חדש עבורי ומכל מטופל/ת שלומדים ממני, אני לומדת לא פחות. להיות מאמן אישי זה להיות גם כותל וחבר. "להרים" להם כשצריך ולתת בראש כשלא.

יהיה מעניין, תישארו בסביבה?

רוית.

המחיר שאנחנו (יותר נכון אתן) משלמות כדי להיות יפות.

קודם כל גם על העניין הזה הרשו לי לסייג, אני באמת חושבת שגם בנעל שטוחה או עקב קטן אפשר להראות מספיק טוב ואלגנטית וזה עוד לפני שדיברנו על הנוחות ועל הפן הפמיניסטי של העניין אבל לפינה הזו לא נכנס?

אז בואו נדבר שניה על העניין הזה של העקבים. קודם כל חשוב שתדעו, כפות הרגליים שלנו, גדולות ככל שיהיו הן זוג משטחים די קטנים הנושאים את כל משקל הגוף שלנו. מעבר לעניין "השולי" הזה של נשיאת משקל הגוף שלנו? יש להן גם תפקיד אחר-גם לאפשר לנו תנועה וגם לאפשר לנו תנועה תקינה. מה זאת אומרת תנועה תקינה?
קרא עוד...

תנועה תקינה היא כאשר את צועדת ברחוב, כאשר כף הרגל שלך נמצאת בתוך נעלה מותאמת לך ונוחה פעולת ההליכה תהיה הרבה יותר קלה, יורגש הרבה פחות מאמץ על יתר חלקי הגוף ולא ייווצרו לחצים מיותרים על מפרק הברך לדוגמא ועוד. כאשר את נועלת נעל עקב, יפה יקרה ואיכותית ככל שתהיה כל האיזון בגופך משתנה. בשל ההגבהה גופך נוטה קדימה יותר ואת למעשה הולכת כשגופך בשיפוע מה שאגב פועל לרעתך כי במקום להראות טוב יותר את בעצם נראית סובלת או סתם באי נוחות. אז נכון, זה יכול להיות אירוע חד פעמי-איזו חתונה של חברה אבל ישנן נשים המעבירות ככה חיים שלמים, כל אחת מאתנו מכירה אחת כזו. הנזק של הליכה בשיפוע משפיע על הירכיים, שחיקה של הסחוסים בברכיים, לחץ ומתח של שרירי הגב ועוד וזה עוד לפני שפתחנו את עניין היבלות. העניין בנזקים הנגרמים כתוצאה מנעילת עקבים למשך זמן הוא שמדובר בנזק אשר נבנה לאורך שנים, על נעל שנעלת השנה, את כנראה תשלמי אחרי גיל ארבעים.
אז כאמור על הנזקים בהליכה עם עקבים גבוהים אפשר למלא דפים שלמים אבל נניח שכן בחרתן בלוק על פני הבריאות והנוחות שלכן, יש כמה דברים שכדאי לדעת כדי לפחות לנסות ולמזער את הנזק. העקב – כדאי שהעקב עצמו יהיה רחב ועשוי מגומי, לא מעץ. עץ אינו מסוגל לבלום את הזעזוע של הגוף שלנו ובכך נגרם נזק לסחוסים. השיפוע-כדאי להקפיד שלא יהיה יותר מ-3 ס"מ. במידה ורכשת נעליים עם חלק "שפיץ" מקדימה-ודאי שהאצבעות אינן נדחסות וממלאות את החלק המחודד של הנעל. כמו כן, הקפדה על תרגילים לחיזוק שרירי הבטן וזוקפי הגב יעזרו במזעור הנזק אבל באמת נסו לעשות לעצמכן טובה, את העניין הזה לאירועים מיוחדים וזמני עמידה/הליכה קצרים. הגוף שלכן יהיה ממש אסיר תודה.

GAL_4003

אפשר למנוע פציעות בשריר התאומים, הנה כמה טיפים חשובים בעניין:

אורח חיים מאוזן ותחזוקה שוטפת של הגוף שלנו- קרע בשרירי התאומים ניתן למנוע על ידי אימונים מאוזנים וניהול אורח חיים פעיל בריא ותקין, חשוב מאוד לשמור על גמישות וטווחי תנועה תקינים של מערכת השרירים שלנו. שריר בטווח תנועה תקין תמיד יהיה חזק יותר, שריר שאינו בטווח התקין יהיה חלש יותר ועלול להוביל לשרשרת כשלים תנועתיים שבסופם פציעה.

הגוף שלנו הוא מה שאנחנו אוכלים- תזונה לא מאוזנת תשאיר אותנו חסרי אנרגיה וכן תעכב את תהליך ההחלמה וההתאוששות של השריר.

חימום: בטרם כל פעילות גופנית יש לבצע פעילות חימום שרירים עדינה על מנת להגיע לפעילות עצמה בהדרגתיות ובצורה בריאה.

הנעלה מותאמת – בראש ובראשונה נעל המותאמת למידתכם לא מידה גדולה מידי ושאינה לוחצת. כמו כן חשוב לדעת שכמו לצמיגי הרכב שלכם גם לנעל שלכם יש קילומטראז' מרבי. שימוש בנעל מעל שנתיים או שלוש עלול לגרום לפגיעה ביציבה ובתנועתיות ובכך לגרום לנזקים כמו פציעות שונות.
לכל שאלה התייעצו אתנו – 054-7865008 /03-6736599

רוית

עותק של GAL_3995
התקשרו אלינו
דילוג לתוכן