ליצירת קשר עמנו

אסון התאומים

שרירי התאומים שלנו נמצאים בחלקו האחורי של השוק. שני הראשים מתחילים ממפרק הברך ומסתיימים בחיבורם לגיד אכילס בקרסול.  בשל העובדה שרוב עומס המשקל שלנו מורגש על חלקו הפנימי של גיד אכילס ניכר כי הוא מעורב יותר בפציעות מסוג זה. באופן עקרוני, כמעט בכל פעולה גופנית שלנו נוצרים קרעים מיקרוסקופיים בשרירים אשר לאחר מנוחה מתאחים כיוון שהשריר עובר תהליך מואץ ומתחזק.

פציעה או קרע בשריר התאומים היה מלווה בכאב חד, במקרים קשים יותר יהיה ניתן אפילו לשמוע את קול קריעת השריר, הכאב עלול להתפשט לכיוון הברך ו/או הקרסול. זו פציעה הנפוצה ביותר בקרב שחקני/ות כדורסל אך לא רק, גם אצל אצנים מדובר על פציעה שכיחה ביותר וכן שחקני טניס ולמעשה בכל ספורט המשלב בתוכו האצה פתאומית או בעיטות.

לקרע בתאומים ישנן מספר דרגות, בראשונה לרוב מדובר במתיחה חזקה מאוד של השריר המוגדרת כקרע אך לאחר מספר ימי מנוחה וטיפול נכון ניתן יהיה לשוב לפעילות גופנית כיוון שמדובר בפגיעה שטחית ביותר בשריר. בדרגה השנייה וגם בשלישית, תלווה הפציעה גם בשטפי דם המעידים על פגיעה גם בכלי הדם באזור ומשך ההחלמה יהיה כבר ארוך יותר.

בדרגה השלישית של הפציעה כאמור ניתן יהיה לזהות שטף דם, לא תתאפשר דריכה של הרגל על הקרקע, עוויתות שרירים ונפיחות. במצב זה מדובר על היפרדות מלאה של סיבי השריר כלומר בקרע מלא במצב זה פעילות גופנית מכל סוג אסורה בהחלט ולרוב איחוי השריר יעשה באמצעות התערבות כירורגית שלאחריה יעשה המטופל שימוש בעזרים שונים כגון קביים ומתלים שונים על מנת למנוע הפעלת כוח וגרימת מאמץ לשריר על להחלמה מלאה ככל הניתן.

הגורמים לפציעה בשריר התאומים:

  • פציעת טראומה – מתיחה חזקה מאוד של השריר, מאמץ גופני כמו ריצות ארוכות.
  • פציעה בשריר שלא טופלה כראוי ועד תום עלולה גם היא לגרום בסופו של דבר לקרע בשריר.
  • הרמת משאות כבדים מדי תוך כדי התנגדות.
  • נפילה או פגיעה חיצונית.
  • טווחי תנועה מוגבלים וקצרים.

איך מומלץ לאבחן בצורה מיטבית פגיעה בשריר התאומים?

ראשית במקרה של פגיעה אם תוך כדי אימון או פגיעה חיצונית אחרת ואם עולה חשד כי קיימת פגישה בשריר יש לתת מענה חירום עד הגעה לאבחון מוסדר אצל אורתופד. מענה חירום יתבצע על ידי הרמת הגפה הפגועה, קירור האזור הפגוע באמצעות קרח על מנת לכווץ את כלי הדם ולמנוע שטף דם ולאחר מכן חבישה. לאחר כל אלו יש להגיע למיון או אורתופד ולהיבדק במכון דימות על ידי ביצוע אולטרסאונד של האיזור הפגוע. את הפיענוח הראשוני יש לבצע אצל רופא בלבד.

אופן הטיפול והשיקום לקרע בתאומים :

  • מנוחה בשילוב שיקום תנועתי-דרכי הטיפול בקרע מסוג זה תלוי כמו בכל פציעה בדרגת הנזק שנגרם לרקמת השריר. על מנת לסייע לגוף לאחות את הרקמות מומלץ מאוד בימים הראשונים לאחר הפגיעה בין אם קלה ובין אם מורכבת יותר, להקפיד על מנוחה מכל פעילות פיזית ובמקביל לקבל טיפול תנועתי לשיפור ושיקום התנועה, ניקוז שטפי הדם וסיוע באיחוי הקרע.
  • קירור האזור הפגוע-קומפרסים של קרח ייקלו מאוד בתחושת הכאב ובניקוז הדלקת, עם הניקוז של שטפי הדם ניתן יהיה לשוב ולחזק את השריר.

מדוע חשוב לשפר את התנועה כל כך סמוך למועד הפגיעה?

במרכז REMOVEMENT אנו מאמינים  כמו בכל טיפול בכל סוגי הפציעות ותהליכי החזרת התנועה לאחריהן, כי ככל שנקדים את ונחזיר את הגוף לתנועתיות כך נמנע ניוון של הרקמות ונקצר את משך תהליך השיקום ובשל כך תתאפשר חזרה יעילה יותר למסלול ושגרת החיים טרם הפציעה. כשטווחי התנועה יחזרו אט אט לגמישותם תחל עבודת חיזוק ובד בבד תיתכן חזרה לפעילות היומיומית שגרתית.

אפשר למנוע פציעות בשריר התאומים, הנה כמה טיפים חשובים בעניין:

אורח חיים מאוזן ותחזוקה שוטפת של הגוף שלנו– קרע בשרירי התאומים ניתן למנוע על ידי אימונים מאוזנים וניהול אורח חיים פעיל בריא ותקין,  חשוב מאוד לשמור על גמישות וטווחי תנועה תקינים של מערכת השרירים שלנו. שריר בטווח תנועה תקין תמיד יהיה חזק יותר, שריר שאינו בטווח התקין יהיה חלש יותר ועלול להוביל לשרשרת כשלים תנועתיים שבסופם פציעה.

הגוף שלנו הוא מה שאנחנו אוכלים– תזונה לא מאוזנת תשאיר אותנו חסרי אנרגיה וכן תעכב את תהליך ההחלמה וההתאוששות של השריר.

חימום: בטרם כל פעילות גופנית יש לבצע פעילות חימום שרירים עדינה על מנת להגיע לפעילות עצמה בהדרגתיות ובצורה בריאה.

הנעלה מותאמת – בראש ובראשונה נעל המותאמת למידתכם לא מידה גדולה מידי ושאינה לוחצת. כמו כן חשוב לדעת שכמו לצמיגי הרכב שלכם גם לנעל שלכם יש קילומטראז' מרבי. שימוש בנעל מעל שנתיים או שלוש עלול לגרום לפגיעה ביציבה ובתנועתיות ובכך לגרום לנזקים כמו פציעות שונות.  

לקבלת הצעת מחיר